Politico: Το σκάνδαλο της VW έχει γίνει ο εφιάλτης της Μέρκελ & του Σόιμπλε


Η μεγαλύτερη κρίση που χτύπησε την πόρτα της Μέρκελ. Οι στενές σχέσεις της καγκελαρίας και του Σόιμπλε με την αυτοκινητοβιομηχανία, «καίνε» τη γερμανική κυβέρνηση.

politico-to-skandalo-tis-vw-exei-ginei-o-efialtis-tis-merkel--tou-soimple

Από όλες τις κρίσεις που είχε να αντιμετωπίσει η Γερμανίδα καγκελάριος τα τελευταία χρόνια – από την κρίση χρέους της Ευρωζώνης έως την προσφυγική κρίση – καμία δεν αποτελούσε τόσο μεγάλη πρόκληση για την Μέρκελ όσο το σκάνδαλο της Volkswagen. Οπως επισημαίνει το Poltico, αυτή η «κρίση» θέτει σε κίνδυνο όλη την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Και αυτό με τη σιερά του θέτει σε κίνδυνο όλη την χώρα.

Σύμφωνα με το Politico, η παραίτηση του CEO της γερμανικής εταιρείας, Martin Winterkorn, δεν καθησυχάζει αυτές τις ανησυχίες.

Πολλοί οικονομολόγοι εκτιμούν πως το ένα τέταρτο της εθνικής παραγωγής προέρχεται από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως είναι αναμενόμενο, κυριαρχεί πανικός στον συγκεκριμένο τομέα παραγωγής.

«Για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία, η Γερμανία δεν φέρνει λύση στο πρόβλημα. Η Γερμανία είναι το πρόβλημα», αναφέρει το Politico.

Το δημοσίευμα περιγράφει τον ισχυρό ρόλο που είχε η Γερμανία στην Ευρώπη και στο πως οι πολιτικές της χώρας πάντοτε ευνοούσαν την αυτοκινητοβιομηχανία.

Για παράδειγμα, όταν ο πρώην υπουργός μεταφορών Matthias Wissmann είχε αποστείλει επιστολή στην Μέρκελ, ζητώντας να μην επιβληθούν αυστηρότερα μέτρα στα επιτρεπόμενα όρια εκπομπής ρύπων των αυτοκινήτων, εκείνη δέχτηκε να ακούσει την πρότασή του.

Η Γερμανία ανάγκασε και άλλες χώρες να σταματήσουν την χρήση πυρηνικής ενέργειας και ακολουθήσουν τις «πράσινες» πολιτικές της.

Ο λόγος για την χαλαρή ρύθμιση, λένε οι επικριτές, είναι oι πολύ… θερμές σχέσεις μεταξύ κορυφαίων πολιτικών της Γερμανίας και την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Υπάρχει ένας ισχυρός δεσμός μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και της πολιτικής και οι εταιρείες αυτοκινήτων νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν ό, τι θέλουν», δήλωσε ο Michael Cramer, ένας γερμανός των Πρασίνων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο οποίος ειδικεύεται στις μεταφορές.

Η συνοικία της καγκελαρίας στο Βερολίνο είναι γεμάτη από μαύρες Mercedes, BMW και Audi σεντάν, παρατηρεί το περιοδικό. Ο κλάδος δίνει στην γερμανική κυβέρνηση ειδικές προσφορές για τα high-end αυτοκίνητά του. Η βιομηχανία δεν επωφελείται μόνο από τη δωρεάν διαφήμιση. Δημιουργεί επίσης μια προσωπική σχέση μεταξύ των πολιτικών και των εμπορικών σημάτων τους. Η Μέρκελ, γενικά γνωστή για τα απλά γούστα της, προτιμά την Audi και το μοντέλο Α8.

Ο αντιπρόεδρος της καγκελαρίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, ο οποίος είναι επίσης υπουργός Οικονομίας και αρχηγός των Σοσιαλδημοκρατών,κάθισε στο διοικητικό συμβούλιο της VW για αρκετά χρόνια, όταν ήταν κυβερνήτης της Κάτω Σαξονίας. Το γερμανικό κρατίδιο, όπου και ιδρύθηκε η  Volkswagen, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας Περισσότεροι από 100.000 άνθρωποι εργάζονται για την εταιρεία στην Κάτω Σαξονία, καθιστώντας την VW μακράν τον μεγαλύτερο εργοδότη της περιοχής.

Ο Γκάμπριελ επίσης υπηρέτησε ως σύμβουλος της VW, όταν έφυγε από το γραφείο το 2003.

Το 2013, ο Eckart von Klaeden, κορυφαίος σύμβουλος της Μέρκελ, έφυγε από την κυβέρνηση για να γίνει ένας λομπίστας για την Daimler, την «μαμά» της Mercedes-Benz της Daimler. Αντικατέστησε τον Martin Jäger, πρώην ανώτατος αξιωματούχο της καγκελαρίας, ο οποίος επέστρεψε στην κυβέρνηση και είναι πλέον εκπρόσωπος του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

«Στο παρελθόν οι Γερμανοί δεν παρακολουθούσαν τις στενές σχέσεις της συγκεκριμένης βιομηχανίας με τους πολιτικούς. Στη Γερμανία, μια χώρα που στερείτε εθνικά σύμβολα. Μάρκες όπως η VW προσδίδουν μεγάλη υπερηφάνεια. Αυτό ίσως τώρα να αλλάξει», καταλήγει το Politico.

ΠΗΓΗ: http://www.thetoc.gr/diethni/article/politico-to-skandalo-tis-vw-exei-ginei-o-efialtis-tis-merkel–tou-soimple

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s